Vandringen är ca. 7 kilometer lång med start vid Hågelbyparken. Det är en varierande vandring på stigar, spänger och flytande broar. En kortare sträcka går man utefter E4:an vilket är väldigt bullrigt men annars är tystnad och fågelkvitter man får uppleva. Vi stannade vid en härlig skogsbacke och åt vår medhavda matsäck. En härlig vandring.